סגור לתגובות על מה עדיף: עבודה מהבית או מהמשרד?

מה עדיף: עבודה מהבית או מהמשרד?

פורסם על ידי | 16 מרץ, 2018 | عام, غير مصنف

העולם מנוהל על ידי כסף וזו עובדה. בין אם נרצה בכך ובין אם לא, על מנת להתקיים בכבוד מוכרחים לעבוד, זאת כדי להרוויח משכורת שתאפשר לנו לכלכל את עצמנו ולא פחות חשוב, את בני משפחתנו. במרוצת השנים השתנתה תפיסת מושג העבודה ואנו עדים למגמה לפיה יותר ויותר אנשים בוחרים בעבודות לא קונבנציונליות ויתרה מכך, ממקומות שהם לאו דווקא המשרד בצורתו הישנה והמוכרת.

הסיבות לשינויים הללו מגוונות ואחד הגורמים הבולטים והמשפיעים שמאפשרים לנו לעבוד לא רק מהמשרד, הוא האינטרנט. עם חדירתו אל חיינו נפרצו פערי זמן ומרחק וכך קורה שכמעט כל עבודה יכולה להתבצע גם דרך הבית. על השאלה מה עדיף – לעבוד מהבית או מהמשרד יש כמה תשובות ובכל אופן, חשוב שתבין שההחלטה חייבת להילקח רק לאחר שהבנת לעומק את כל השיקולים.
נדגיש, שמה שמתאים לסטודנטים לא בהכרח מתאים להורים טריים או למבוגרים וכמו כן, לא כל מה שמסתדר טוב לאישה בת 40 יעבוד לאישה אחרת בדיוק באותו הגיל ואותו הסטטוס. שאלת הטיימינג וההתאמה לאופי ולכישורים של העובד חייבת להיבחן באופן פרטני ובכתבה הבאה נביא לפניך כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן, לפני שתקבל את ההחלטה האם כדאי לך לעבוד מהבית או מהמשרד.

השתייכות למסגרת מקצועית וחברתית

הנקודה הראשונה שכדאי לשים עליה דגש היא עד כמה אתה מגדיר את עצמך כטיפוס חברתי. כלומר, באיזו מידה חשובה לך סביבת העבודה והאנשים סביבך. ישנם כאלו שמעדיפים לעבוד לבד ובשקט והם אף פרודוקטיביים יותר כך ואילו אחרים יעדיפו סביבת עבודה הומה, שכוללת בוסים ישירים, קולגות והווי חברתי שוטף. עבודה מהבית תתאים למישהו שמסתדר מצוין גם כאשר הוא לבד עם עצמו ולהפך.
האם אתה יודע לנהל לבד את הזמן
ניהול זמן בחיים האישיים ובמיוחד בחיים העסקיים זה משהו שלא כל אחד יודע לעשות. תשאל את עצמך בכנות עד כמה אתה טוב בניהול זמן ובכלל זאת: האם אתה יודע לנהל לעצמך רשימת משימות ולבצען בצורה סדירה ועל פי סדר עדיפויות, מהי רמת המשמעת העצמית שלך, עד כמה חשובה לך גמישות בשעות העבודה ובגדול, האם נראה לך שאם תעבוד מהבית באמת תצליח להיות הבוס של עצמך או שתגיע למצב שבו במקום לנהל את הזמן אתה פשוט מבזבז אותו.

האם הבית שלך יכול לשמש כמשרד

במידה ותרצה לעבוד מהבית, עליך לקחת בחשבון שיהיה צורך להתאים את אחת הפינות בבית לטובת עבודתך. רצוי ואף הכרחי להקצות לשם כך את אחד החדרים בבית, שיהפוך למשרד ביתי ובכל אופן, לעשות תיאום ציפיות עם בן/ת הזוג והילדים על הכללים בזמן שאתה עובד מהבית. זה אומר שהבית שלך צריך לתמוך בהחלטה גם מבחינה פרקטית של לוקיישן לעבודה וגם בהיבט קבלה והבנה של הסטטוס החדש, לפיו כאשר אתה עובד מהבית אתה רק עובד ואף אחד לא מפריע לכך.

הנאה ופיתוח בתחום העיסוק שלך

ההנאה שלך ממה שאתה עושה חשובה מאוד ואין ספק שכאשר יש לחץ של כסף, לא תמיד קיימת הפריבילגיה לבחור באיזה מקצוע לעבוד. עם זאת, מחקרים מוכיחים שאנשים שעובדים במה שהם אוהבים מפיקים תמורה טובה יותר וזוכים להערכה גדולה מהבוסים. תשאל את עצמך האם תוכל לעבוד במקצוע שאתה אוהב מהבית או מהמשרד וכמו כן, עד כמה תוכל להתפתח מבחינה מקצועית בכל אחת מהאופציות.

כמה כסף תרוויח והאם זה מספיק

הדגש האחרון והמאוד משמעותי שצריך להתייחס אליו הוא שאלת השכר. כמעט אף אחד מאיתנו לא נולד רוטשילד ולכן הבחירה במקצוע ובאופי עבודה שיאפשר לך להכניס מספיק כסף, חשובה. יכול להיות שמהבית תוכל להרוויח יותר פר שעת עבודה או להפך, כך או כך זה שיקול שכדאי מאוד לשים לב אליו. בנוסף, השאלה אם לעבוד כשכיר או כעצמאי (מהבית או מהמשרד) משפיעה מאוד גם היא על הכסף שתקבל בסוף החודש ועל התנאים הסוציאליים שלך ולכן גם לזה כדאי להתייחס.

לסיכומו של עניין, לא משנה באיזה אופי עבודה תבחר, עליך לקחת בחשבון את כל הנקודות שהוזכרו לעיל ובכל מקרה לא לקבוע לכאן או לכאן באופן פזיז. רק אחרי שתבין לעומק את המשמעויות של עבודה מהבית או מהמשרד ותבחן את תכונות האופי שלך ואת הסטטוס שאתה נמצא בו בחיים, תוכל לגבש החלטה מושכלת, כזו שתניב לך אושר, סיפוק ובשאיפה גם פרנסה טובה.